Najnovijom odlukom Vlade Srbije sada se menja trasa planiranog auto-puta na teritoriji Prokuplja jer su- kako je obrazloženo, došli do novih, boljih rešenja koji smanjuju troškove puta, iako je u većem delu urađena eksproprijacija zemljišta po staroj trasi.
Odluka Vlade Srbije o izradi izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-80, deonica Niš–Merdare obuhvata katastarske opštine Nova Božurna, Pojate, Đurovac, Donja Stražava, Novo Selo, Prokuplje grad, Prokuplje, Ćukovac i Gubetin.
Pored Prokuplja izmena i dopuna Prostornog plana obuhvata i delove teritorije Merošina, u atarima sela Baličevac, Lepaja, Arbanasce i Jug Bogdanovac. U toku realizacije izgradnje auto-puta, detaljnom razradom trase došlo se do saznanja da su moguća unapređenja planiranih tehničkih rešenja koja bi donela značajne uštede sredstava, kao i da neka od ranijih tehničkih rešenja nisu izvodljiva - kaže se u odluci Vlade Srbije.
Rok za izradu radne verzije Nacrta izmena i dopuna Prostornog plana je godinu dana od dana stupanja na snagu ove odluke, a sredstva za izradu izmena i dopuna Prostornog plana obezbeđuju Koridori Srbije.
Ukupna dužina autoputa Niš-Merdare je 77 kilometara, a prva deonica Sektora 1 Merošina - Merošina 1 poluprofilnog auto-puta duga oko 5,5 km, puštena je u saobraćaj u julu prošle godine uz velike najave i obećanja predsednika Vučića da će to biti prilika za Toplički okrug da privuče investitore i oživi taj kraj.
Po dosadašnjoj dinamici kojom se gradi taj auto-put, završetak se ni ne nazire, jer i ono što je do sada urađeno je samo neznatno proširenje već postojećeg puta, uz izgradnju petlje "Merošina istok”, kao i dva mosta i dva nadvožnjaka, ukupne dužine oko 285 metara.
Inače, deonica 1, od Merošine do Merošine 1, prva je od četiri deonice planiranog auto-puta do Merdara, koji obuhvata i deonicu 2 od Merošine 1 do Prokuplja Istok u dužini od 8,8 km, deonica 3 je od Prokuplja Istok do Prokuplja Zapad i duga je 12,8 km, dok je poslednja deonica od Prokuplja Zapad do Beloljina duga 5,6 km.
Finansiranje projekta izgradnje auto-puta do Merdara u iznosu od 225,6 miliona evra obezbeđeno je kroz Investicioni grant WBIF u iznosu od 40,6 miliona evra i zajma od EBRD i EIB u iznosu od 185 miliona evra.
Kako je ranije rečeno, na toj deonici je predviđeno da se izgradi 88 mostova, 7 denivelisanih raskrsnica i 35 tunela.
Auto-put E-80 Niš - Merdare je saobraćajnica od visokog prioriteta za Srbiju, jer će povezati jug Srbije i Prištinu i postaće deo putne mreže koja preko Tirane vodi do Drača.
Glas javnosti/Južne vesti