Nekada:
Tokom 2000-ih i ranih 2010-ih godina, ovaj posao je bio jedan od najplaćenijih zanatskih poslova.
Zarade su često premašivale 2.000 evra mesečno, što je bilo značajno više u poređenju sa prosečnim platama u Srbiji.
Posao je podrazumevao vožnju kroz celu Evropu, i mnogi su u to vreme pokretali sopstvene firme, kupovali kamione i gradili karijere u ovoj oblasti.
U društvu se ovaj posao smatrao poštenim i stabilnim izvorom prihoda.
Zbog brojnih promena, interesovanje za ovaj posao je značajno opalo.
Uvedene su strože regulative i kontrole vožnje u zemljama EU (tahografi, pauze, ograničenja).
Povećani su troškovi održavanja kamiona i života na putu, dok su zarade počele da stagniraju ili opadaju – često ne prelaze 1.000 do 1.300 evra mesečno.
Na tržištu rada pojavili su se vozači iz zemalja sa nižim standardom, što je dodatno uticalo na smanjenje plata.
Mlađe generacije sve ređe biraju ovu profesiju zbog dugog odsustva od kuće i loših uslova rada.
U poređenju sa nekadašnjim statusom, danas ovaj posao više nije ni popularan ni naročito isplativ, a sve češće ga zamenjuju zanimanja iz oblasti IT sektora, logistike ili zanatskih usluga sa boljim balansom između posla i privatnog života.
Glas javnosti/T02S