Mnogi su na svojoj koži osetili da komšija nekada može biti jači oslonac i od najrođenijih. Sve veća otuđenost i nedostatak vremena podstakli su dvojicu mladića iz Beograda da upravo u ovim životnim okolnostima pronađu prostor za svoj biznis. Osnovali su firmu „Pravi komšija“ sa idejom da pomognu kada je familija daleko ili jednostavno kada dan nema dovoljno sati da stignemo sve što smo naumili.
Ova agencija koja spaja nekoliko sektora je prototip dobrog čoveka iz komšiluka koji je spreman da priskoči u pomoć, uvek kada je potrebno – da pokosi dvorište, obiđe stare roditelje, podstanare u stanu koji izdajete, pa čak i da uredi grobno mesto.
Filip Rađenović i Nemanja Rašević su shvatili da ima mnogo ljudi kojima sve te obaveze oduzimaju vreme i mogu biti naporne, jer je čak i onima koji imaju prijatelje koji im uvek izađu u susret, ponekad neprijatno da ih opterećuju.
Na ideju za posao su došli upravo iz ličnog iskustva, jer su u okruženju već imali dosta ljudi kojima pomažu.
– Porodica, prijatelji i komšije koji su u inostranstvu ili su zauzeti poslom i drugim stvarima, često su nas pitali da im obiđemo kuću u kojoj ne žive, pokupimo poštu i račune, pokosimo travu ili da odemo u nabavku za starije. Shvatili smo da ima i dosta drugih ljudi kojima bi trebala takva pomoć. To smo povezali sa našom željom da radimo za sebe, da gradimo nešto svoje. Pošto smo najbolji prijatelji ceo život i dobro se dopunjujemo u pogledu veština i znanja, odlučili smo da osnujemo firmu koja se bavi upravo takvim “komšijskim” uslugama – priča Filip Rađenović za Infostud.
Filip je završio Ekonomski fakultet u Beogradu, a Nemanja Fakultet organizacionih nauka. Firmu su osnovali u februaru, ali i dalje rade svoje poslove od devet do pet, u marketingu i nekretninama. Nije lako sve organizovati i izbalansirati, pa nekad rade i uveče, čak i vikendom. Najtraženija usluga trenutno je održavanje dvorišta – s obzirom na to da je letnja sezona, a da trava i korov brzo rastu, a ljudi ne žele da im dvorište bude zapušteno.
– Angažuju nas uglavnom naši ljudi koji žive van Srbije i treba da im se obiđe i proveri prazna kuća ili stan dok nisu tu, ali i ljudi koji žive u Beogradu, a na obodu grada imaju vikendicu. Tu smo i kad je potrebno da se preuzme komunikacija i dogovori sa podstanarima, da se pokupi kirija, proveri da li sve uredno plaćaju i održavaju – objašnjava Nemanja Rašević za Infostud.
Među klijentima ima ljudi iz dijaspore, koji ili fizički ne mogu da postignu da se bave svim tim obavezama zbog života i rada van Srbije, ali i ljudi koji su ovde, ali imaju druge prioritete. Zato im treba neko od poverenja da obavi posao umesto njih.
Pokrivaju teritoriju do 30 kilometara od centra Beograda, ali najviše klijenata imaju u Zemunu, jer se tu gde žive najbrže i pročulo za usluge koje pružaju. Sa Dorćola, Vračara i Novog Beograda ih najviše zovu za obilazak podstanara, skupljanje pošte, računa i obilazak starijih osoba. Sa Senjaka i Dedinja uglavnom ih angažuju za održavanje dvorišta.
Ima i neobičnih zahteva. Takvi su im i najdraži.
– Nedavno je mladić koji živi u Švajcarskoj tražio da njegovoj devojci u Beogradu odnesemo šaljiv poklon za rođendan – gasnu trubu. Ne radi joj truba na autu, pa je smislio da joj odnesemo ovu privremenu zamenu. Baš se obradovala i nasmejala – pričaju „Komšije“.
Neobična usluga koju nude je i održavanja nadgrobnih spomenika, a ovaj dvojac objašnjava da su na ideju da ponude ovu uslugu došli jer su primetili da naši ljudi, koji su van otadžbine, kada dođu u Beograd, uvek odu na groblje.
– Dosetili smo se da ponudimo da održavamo grobna mesta i kada oni nisu tu, da ne budu neuredna i zapuštena. Za tu uslugu nas kontaktiraju i stariji ljudi koji su ranije često išli na groblje, ali zbog slabije pokretnosti ne mogu više – navodi Filip Rađenović.
Tim klijentima, inače, šalju izveštaj i fotografiju na mail ili viber. Ova usluga košta od 25 evra, a podrazumeva čišćenje i pranje spomenika, uređivanje staze, održavanje i zalivanje cveća i paljenje sveća jednom mesečno.
Trenutno rade samo njih dvojica, ali imaju mnogo planova i očekuju da će se posao tako razvijati da će vremenom moći da zaposle još radnika.
– Gledaćemo da to budu zaista dobri ljudi koji će želeti da se potrude oko cele priče koliko i mi. „Pravi komšija“ mora pre svega da bude pošten i odgovoran. U ovom poslu, poverenje je ključno, jer neće ti niko tek tako ostaviti ključ od kuće, poveriti da pokupiš kiriju, platiš račune, ili obiđeš stare roditelje. Iako dosta ulažemo u sajt, online i klasični marketing, najviše klijenata dolazi preko preporuke. Ta reklama “od usta do usta” se pokazala kao najefektnija. Najbitnije nam je da nam klijenti veruju, da su zadovoljni, i da ne moraju ni za šta da brinu. Vodimo se onom starom izrekom da se dobar glas daleko čuje, a loš još dalje, kaže Filip Rađenović.
Filip i Nemanja dodaju da ih je otuđenost, pogotovo u velikom gradu kao što je Beograd, inspirisala za naziv firme i da su želeli da pokažu da i neko ko fizički nije prvi komšija može da bude prava podrška.
– Brza su vremena, ljudi često ne stižu da završe svoje obaveze, a kamoli tuđe. Tako da se pokazalo da je nekad prosto bolje i komfornije platiti da neko to radi profesionalno, redovno i na vreme – ističe Filip.
Da su u tome bili u pravu pokazuje i lista njihovih klijenata koja je sve duža, ali i brojni komentari potencijalnih korisnika koji su oduševljeni kada čuju da nešto ovako postoji i da za 25 do 100 evra mesečno mogu mirno da spavaju, jer znaju da neko brine o njihovom placu ili da će provesti vreme i porazgovarati sa njihovim starim roditeljima ili rođacima. Sa njima igraju karte i šah, piju kafu ili čaj, rešavaju ukrštene reči, razgovaraju – i čine sve da im bude prijatno i da osećaju da su zbrinuti i srećni.
IZVOR: Infostud