Novom uredbom od 1. decembra moguće je prilagođavanje cena i smrznutog voća, meda i čajeva. Pompezno najavljeno Vučićevo ograničenje trgovinskih marži neslavno je propalo
Takozvane „Vučićeve marže“, populistička mera predsednika Srbije koja je stupila na snagu u septembru, sve više gube smisao, jer se iz Uredbe o ograničenjuu trgovinskih marži isključuje sve veći broj proizvod, a sada je red došao i na smrzmute proizvode.
Iako je „Vreme“ o tome još krajem oktobra pisalo, a vlast se upinjala da to demantuje, novom uredbom od 1. decembra moguće je ponovo prilagođavanje cena smrznutog voća, meda i čajeva.
Kao što smo pisali, iako je Uredba trebalo da traje šest meseci, iz nje su prvo izuzeti sveže meso i riba, voće i povrće, kafa, kakao, a zatim i jaja, što znači da cene tih namirnica nisu bile ograničene ni 60 dana, a kamoli 180 dana, koliko je država obećala.
Uredbom o maržama bila je ograničena cena 23 grupa proizvoda, odnosno oko 3.000 proizvoda. Ispostavilo se da je ta mera koju je Vučić nazvao „čudesnom“, kao uostalmo sve što on čini, bila samo jeftin marketinški trik koji služi pokušajima očuvanja njegovog ozbiljno uzdrmanog rejtinga.
Novom uredbom, dakle, dobavljačima meda, svežeg voća i čaja, neće više biti zamrznuta fakturna cena.
Kao razlog za tu odluku Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine navelo je što dobavljači „po starim cenama ne mogu da isporučuju robu bez da prave gubitke u poslovanju imajući u vidi da su sirovine mnogo poskupele“.
Između ostalog, trgovcima na malo je zabranjeno da dok traje uredba jednostrano izlistavaju proizvode iz asortimana i da značajno smanjuju porudžbine što je, kako ističu, počelo da se dešava kao „vid odmazde prema onima koji doslovno primenjuju Uredbu.“
Dobavljači koji kod trgovaca imaju zamrzivače će ubuduće pokrivati troškove održavanja tih zamrzivača do najviše 18 odsto što je realan trošak koji mogu da imaju.