U zemljama Evropske unije je u junu registrovan 1,01 milion novih putničkih automobila, što predstavlja veliki pad za 7,3% više u odnosu na isti mesec lane, objavilo je danas Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Ukupne registracije u širem evropskom regionu - EU, Velika Britanija i zemlje EFTA (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska) smanjene su za 5,1% na 1,24 miliona vozila.
Pad dolazi u trenutku kada se proizvođači bore sa slabljenjem potražnje, rastućom konkurencijom iz Kine i sve restriktivnijim regulatornim okvirom za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, prenosi Rojters.
Najveći tržišni gubitnici u junu su tradicionalni proizvođači. Folksvagen Grupa zabeležila je pad prodaje od 6,1% međugodišnje, Stelantis 12,3%, Hjundai 8,7%, dok je Reno registrovao minimalni pad od 0,6%.
Tesla je u još većem padu - sa 22,9% manje prodatih vozila, njen udeo na tržištu smanjen je sa 3,4% na 2,8%.
Brendovi koji nisu članice ACEA, pre svega kineski proizvođači kao što je Bi-Vaj-Di (BYD), više nego su udvostručili svoj tržišni udeo, sa 2,1% na 4,5%, što dodatno ilustruje promenu u strukturi evropskog auto-tržišta.
U vodećim evropskim državama zabeleženi su različiti trendovi: Nemačka je u padu od 13,8% međugodišnje, Italija 17,4%, Francuska 6,7%, dok je Velika Britanija ostvarila rast od 6,7%, a Španija 15,2%.
U junu je u Evropskoj uniji registrovan najveći udeo novih hibrid-električnih vozila (HEV) i to 33,8%, slede vozila na benzin 27,7%, električna vozila na baterije (BEV) 16,7%, plag-in hibridi 9,3%.
Ako pogledamo podatke za prvih šest meseci 2025, zaključujemo da je broj registracija putničkih automobila u Evropskoj uniji pao za 1,9% međugodišnje, a udeo BEV je iznosio 15,6%.
Glas javnosti/D03S