Glas Javnosti


GERMANSKA ŠKOLA ISTORIJE, KLETT I TIHA OKUPACIJA SRPSKOG OBRAZOVANJA

Lični stav
Autor: Glas javnosti

Danas pišem o propagandnoj ulozi germanske škole istorije – o tome kako sistematski potcenjuje istoriju Srba i celog Balkana, dok istovremeno veliča germanske i zapadne civilizacije.

Glavni izvođač radova kod nas je izdavačka kuća Klett, koja piše i štampa udžbenike za osnovne i srednje škole, a delimično i priručnike za fakultete.
Po meni je onaj koji je dozvolio Klettu da indoktrinira našu decu – veleizdajnik.
Prvo, da razumemo šta je "germanska škola istorije".

Taj izraz koristimo kada govorimo o načinu na koji su se u 19. 
veku, preko nemačkih univerziteta, istorijske nauke oblikovale kao "naučna disciplina" – sa strogim oslanjanjem na pisane izvore, hronološki red i filološku analizu.
A to je u stvari podvala.
Jer ta škola istorije je duboko nacionalno obojena – sve je bilo podređeno dokazivanju "superiornosti" germanskog sveta i prikazivanju naroda istočno od Rajne i Elbe kao "kasnih", "nestabilnih", "primitivnih".
Ona ignoriše činjenicu da mi u svom DNK nosimo gene starosedelaca koji su ovde živeli pre 5000–7000 godina, pa i duže.
Ignoriše arheološka nalazišta kao što su Lepenski Vir, Starčevo, Vinča, Pločnik, Hisar kod Leskovca, Rudna Glava, Glasinac i Đerdapski kompleks – koja jasno pokazuju neprekidni kontinuitet života na tlu Srbije od praistorije do danas.
Naš DNK, prema velikoj genetskoj studiji iz 2022. godine („The Genetic History of Southeastern Europe“ – Lazaridis et al., Harvard), pokazuje visok procenat haplogrupa iz neolita i bronzanog doba.
Znači – ovde smo više od 8000 godina.
A udžbenici koje štampa Klett nas uče da smo "došli na Balkan u 7. veku".
Da smo bez pismenosti, bez kulture, bez korena.

Zato što ako ti ukradu poreklo – lakše ti upravljaju sadašnjošću.
Zato udžbenici koje Klett izdaje deci širom Srbije:
– svode srpsku srednjovekovnu državu na fusnotu,
– o Prvom svetskom ratu pišu kao da su "svi bili pomalo krivi",
– zločine nad Srbima u NDH pominju bez emocije i konteksta,
– a Kosovo i Metohiju predstavljaju kao "kontroverznu teritoriju koju treba rešiti dijalogom".
To više nije obrazovanje.
To je tiha okupacija kroz školstvo.
Ako dete uči da su mu preci došli iz šume, da su tuđe vojske donosile kulturu, i da je njegov narod uglavnom pravio probleme – to dete nikada neće razviti zdrav identitet.
A čovek bez identiteta je idealan potrošač. Poslušnik. Rob.
 
Zato ovde stajem i kažem: dosta.
 APEL 
Da se istorijski sadržaji i školskim udžbenicima vrednuju na osnovu arheologije, genetike i nacionalnog pamćenja, a ne samo kroz kvazi “akademsku neutralnost” i komunističku propagandu koja briše istinu kroz germansko boljševistički narativ naše istorije.
 Da se udžbenici pišu pod nadzorom domaćih autora – istoričara, arheologa i profesora koji poznajui vole  srpski narod i njegov kontinuitet.
Da se u škole OBAVEZNO uvrste lekcije o:

– genocidu nad Srbima u 20. veku (posebno u NDH, Jasenovac, Jadovno, Prebilovci),
– Dušanovom zakoniku kao jednom od najnaprednijih srednjovekovnih pravnih kodeksa u Evropi,
– Srpskoj revoluciji početkom 19. veka – vođe, borbe, vizije slobode,
– srpskim srednjovekovnim univerzitetima pri manastirima i crkvama (Hilandar, Studenica, Peć, Dečani),
– Vinči, Lepenskom Viru i Pločniku kao dokazima kontinuiteta civilizacije na ovim prostorima,
– Kosovskom zavetu i Svetosavlju kao duhovnim i identitetskim stubovima naroda,
– progonima Srba iz Krajine i sa Kosova u novijoj istoriji,
– ulozi Srba u Prvom svetskom ratu – ne samo kao žrtava, već kao naroda koji je porazio imperiju,
– zločinima nad Srbima u oba svetska rata koje su počinili “saveznici” (npr. bugarska i mađarska vojska),
– U obavezno gradivo uvrstiti istinu o četnicima – njihovu antifašističku borbu, savezničku saradnju i kompleksnost građanskog rata
– likvidaciji srpske elite 1944–45. u komunističkim čistkama,
– srpskom doprinosu nauci, kulturi i umetnosti – od Ruđera Boškovića, preko Pupina i Tesle, do savremenih akademika.
 I evo 5 konkretnih primera kako nas Klett briše:
 1. Gavrilo Princip kao “uzrok rata”
 “Atentat koji je izvršio Gavrilo Princip izazvao je osudu širom Evrope i poslužio kao povod za izbijanje Prvog svetskog rata.”
– Nema reči o ugnjetavanju Srba, borbi za slobodu, ni konteksta.
– Učenici zaključuju da su Srbi – krivi za rat.

 2. Kosovo kao “sporno pitanje”
 “Kosovo je teritorija sa većinskim albanskim stanovništvom koja je 2008. godine proglasila nezavisnost. Status Kosova je predmet pregovora.”
– Nema istorije.
– Nema Rezolucije 1244.
– Nema srpskih manastira ni kraljeva.
– Nema ničega.
 3. Zločini u NDH – prećutani
 “Za vreme Drugog svetskog rata mnogi civili su stradali u ustaškim logorima poput Jasenovca.”
– Nema reči "genocid", nema brojeva, nema poređenja.
– Srpska deca ne znaju da je njihov narod bio meta istrebljenja.
 
4. Srednjovekovna Srbija – svedena na Vizantijski dodatak
 “Srednjovekovna Srbija se razvijala pod uticajem Vizantije i kasnije uspostavila sopstvenu kraljevinu.”
– Nema reči o Dušanu, carstvu, zakoniku, ni o srpskoj diplomatiji.
– Kao da smo bili epizoda, a ne sila.
 5. Otoman­ska okupacija – kao administrativna tranzicija
 “Dolaskom Osmanlija na Balkan došlo je do promene uprave i društvene organizacije.”
– Nema ropstva.
– Nema danka u krvi.
– Nema verskog potčinjavanja.
– Nema krvave istine.
 Zaključak:
 Umanji heroje.
 Prećuti zločine.
 Izbriši poreklo.
 Neutralizuj borbu.
 Serviraj poslušnost.
To je obrazovni model koji nam je Klett doneo – uz klimanje onih koji su ili neuki ili kupljeni.
A mi?
Mi ćemo ćutati dok nam deca odrastaju verujući da je njihova istorija "problem", a tuđa "civilizacija"?
Nacija se ne brani samo puškom – brani se udžbenikom.
I sve počinje u učionici.
AUTOR: prof. dr Miladin M. Ševarlić

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR