Glas Javnosti

Evropska komisija istražuje Metine reklame namenjene tinejdžerima

Svet
Autor: Glas javnosti

Zvaničnici Evropske komisije razmatraju seriju reklamnih kampanja koje promovišu Instagram tinejdžerima na Jutjubu.

Evropski regulatori zatražili su od Gugla da pruži više informacija o tajnom reklamnom partnerstvu sa Metom, koje je zaobišlo pravila kompanije za pretragu koja se odnose na to kako maloletnici treba da budu tretirani onlajn.

Izgledi za zvaničnu istragu protiv tehnološkog giganta sada su veći, konstatuje se u tekstu "Fajnenšel tajmsa".

Zvaničnici Evropske komisije razmatraju seriju reklamnih kampanja koje promovišu Instagram tinejdžerima na Jutjubu.


U oktobru su regulatori komisije naredili advokatima "Alfabeta", Guglove matične kompanije, da pregledaju i uporede podatke, prezentacije, interne razgovore i mejlove u vezi sa reklamnim kampanjama, navode izvori.

Materijal je prikupljen u Guglovoj internoj istrazi o incidentu i predočen briselskim zvaničnicima koji odlučuju da li će preduzeti dalje pravne korake.

Komisija je odbila da komentariše.

Tokom reklamne kampanje, koja je prvi put otkrivena u istrazi FT objavljenoj u avgustu, zaposleni u Guglu pomagali su Meti da zaobiđe smernice kompanije za pretragu o tome kako onlajn oglašavanje može biti usmereno ka maloletnicima.

Dok Gugl zabranjuje personalizaciju oglasa za tinejdžere, kampanja za Instagram na Jutjubu namerno je prosleđivala poruke grupi korisnika označenih kao "nepoznato" u svom sistemu.


Zaposleni u Guglu rekli su Meti da imaju interne podatke koji pokazuju da je ova grupa nagnuta ka mlađim od 18 godina i da je to način da se "hakuje" zaštita publike u njihovom sistemu.

Koristeći ove informacije, "Spark Faundri", podružnica francuskog reklamnog giganta "Publicis", pokrenula je uspešan pilot marketinški program u Kanadi.

Kampanja je zatim proširena na SAD ranije ove godine, sa planovima da se predstavi širom sveta i na druge Meta aplikacije, uključujući Fejsbuk. Međutim, nakon izveštaja FT projekat je otkazan.

Gugl je od tada revidirao politiku kompanije i zabranio bilo kakvo ciljano oglašavanje isključivo na "nepoznatu" grupu, pri čemu je opcija najmlađeg uzrasta od 18 do 24 godine.

Takođe, Gugl je postao oprezniji u poslovanju sa Metom, posebno u vezi sa kampanjama koje promovišu aplikacije društvenih medija mlađim korisnicima. Kvartalni pregled poslovanja zakazan za rivala "Big Teh" i "Spark Faundri" naglo je otkazan krajem leta pošto je kompanija istraživala izveštaj FT-a, naveli su izvori.

Međutim, Meta je tako veliki oglašivač - a Gugl toliko dominantan u onlajn oglašavanju - da dvojac još uvek radi na više kampanja za Instagram i Fejsbuk na različitim platformama, uključujući Jutjub.


Obe kompanije se suočavaju sa rastućim pritiskom političara i regulatora. Izvršni direktor Mete Mark Zakerberg pozvan je pred američki Kongres u januaru, gde se izvinio porodicama dece koja su bila žrtve seksualne eksploatacije i zlostavljanja na njegovim platformama.

Gugl je nedavno izgubio dva velika antimonopolska slučaja pokrenuta protiv njegove prodavnice aplikacija i poslovanja za pretragu. Ministarstvo pravde SAD zatražilo je od sudije da primora "Alfabet" da proda svoj Hrom veb pretraživač i podeli više podataka o pretraživanju korisnika i oglašavanju kako bi razbio svoj ilegalni monopol u tim oblastima.

Glas javnosti /R02S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR