Kineske kompanije BYD i CATL ubrzano šire svoje operacije u Evropi i ulažu u Mađarsku kako bi bile prisutne na tržištu električnih vozila i baterija na Starom kontinentu.
Proizvođač električnih automobila Bi-Vaj-Di planira da do kraja ove godine pokrene fabriku u Mađarskoj, a prvi model koji će sići sa proizvodne linije biće kompaktni električni automobil “dolfin surf”.
Izvršna potpredsednica firme Stela Li ističe da Bi-Vaj-Di želi da ostane u Evropi na duže staze.
Paralelno sa tim, najveći svetski proizvođač baterijskih ćelija CATL planira da svoju fabriku u mađarskom Debrecinu pokrene početkom 2026. godine.
Fabrika u koju je uloženo 7,3 miliona evra će, između ostalog, proizvoditi baterije za Be-Em-Ve (BMW) i njegov novi model iX3, a zapošljavaće oko 9.000 radnika. Kapacitet fabrike biće 100 gigavat-sati (GWh) godišnje, što je više od postojeće fabrike za baterije firme CATL u Nemačkoj, prenosi Viršaftsvohe.
Prema podacima agencije SNE riserč, CATL je prošle godine imao udeo od 38 odsto na svetskom tržištu baterija za Evropu, a fabrika u Debrecinu će dodatno učtvrstiti lidersku poziciju kineske kompanije.
Glas javnosti /P02S