Vrednost kompanije Tesla milijardera Ilona Maska, sada ključnog čoveka Donalda Trampa za pravljenje ušteda u federalnoj vladi SAD, opala je za 37 odsto otkako je Tramp preuzeo dužnost predsednika SAD, a opada i prodaja električnih vozila te marke.
Ti poslovni rezultati obuhvataju period od Trampove inauguracije 20. januara do prošlog petka, 28. februara, i gubitak iznosi 550 milijardi dolara.
Maskov ulazak u desničarsku politiku deo eksperata vidi kao uzrok odvraćanja potencijalnih mušterija koje ne dele njegov pogled na svet.„To su osnove marketinga: ne pačaj se u politiku. Ljudi će prestati da kupuju tvoje proizvode”, kaže njujorški konsultant za brendove Robert Pasikof.
Po istraživanju firme Džato Dajnamiks, prodaja Teslinih električnih vozila u Evropi opala je u januaru za 45 odsto posle pada prodaje u Kaliforniji, najvećem američkom tržištu za tu marku i električna vozila uopšte.
Tesla je prošle godine i širom sveta imao gubitak.
Analitičari automobilske industrije kažu da je preurnjeno govoriti o tome kakvu štetu Mask nanosi Tesli jer postoje i drugi faktori: čekanje kupaca na novu verziju modela „Ipsilon”, najprodavaniji Teslin auto, ove godine, a faktor je i to što kineski i evropski proizvođači e-vozila postaju ozbiljna konkurencija proizvodima Maskove firme.
Zbog takvog stanja Maskovi politički komentari se doimaju još neodgovornijim, kažu analitičari u automobilskoj industriji.„Mask misli da može da kaže šta hoće i ne razmišlja da Tesla zbog toga može snositi posledice”, kaže analitičar Morningstara Set Goldštajn. „Tesla je vrlo izložen. A sada ima konkurenciju”.
Pad prodaje u januaru naročito je veliki u Nemačkoj i Francuskoj, po 60 odsto. U Francuskoj je u februaru došlo do dodatnog pada od 26 odsto. Prosečan pad u više od 25 evropskih zemalja je 45 odsto.
Teslin „Modele 3” se prodaje slabije za 33 odsto u svim zemljama Evrope iako se ne očekuje njegovo unapredivanje, pa nema ni razloga da kupci čekaju novu verziju.
Glas javnosti /U01S