Sindikat je četvorodnevnu radnu nedelju predložio uoči nove runde kolektivnog pregovaranja koje je zakazano za sledeću godinu.
- Kraća radna nedelja bila bi odgovor na strukturne promene u sektorima kao što je automobilska industrija. Kraća radna nedelja sačuvala bi hiljade poslova - rekao je predsednik sindikata Jorg Hofman.
Nemačka automobilska industrija, jedan od glavnih osnova ekonomije te države, prolazi kroz veliku transformaciju u e-mobilnost, podstaknuta zabrinutošću zbog klimatskih promena kao i sve većom automatizacijom i digitalizacijom.
Sektor je takođe pogođen finansijskom krizom izazvanom pandemijom, mada pokazuje znakove oporavka.
IG Metal, koji predstavlja radnike velikih proizvođača automobila kao što su Audi, BMV i Porše, najveći je industrijski sindikat u Evropi.
Kompanije kao što su DaimleKompanije kao što su Daimler, ZF i Bosch su ovog leta napravile sporazume o skraćenju radnog vremena. Kako kaže Hofman, ove kompanije utiru put svim preduzećima u metalnoj i elektroničkoj industriji.
Hofman je takođe predložio kompenzaciono prilagođavanje plata zaposlenima.
Nemačka automobilska industrija zapošljava oko 830.000 ljudi i doprinosi sa oko pet odsto bruto domaćem proizvodu zemlje.
(Glas javnosti/DW)