Pravni problemi američke kompanije za sajber bezbednost CrowdStrike zbog prošlomesečnog globalnog prekida rada računara nastavljeni su jer su ih putnici avio-kompanije čiji su letovi odloženi ili otkazani tužili u ponedeljak.
Sredinom jula, Crowdstrike je upozorio kupce da njegov antihakerski program „Falcon Sensor“ „ruši“ Vindovs, što je rezultiralo „plavim ekranom smrti“ na računarima. Microsoftov operativni sistem ugrađen je u IT sisteme širom sveta, a njegov kolaps je poremetio rad bolnica, zaustavio vazdušni saobraćaj i emitovanje televizijskih programa i poremetio poslovanje banaka.
U predloženoj grupnoj tužbi podnetoj federalnom sudu u Ostinu, Stiven Biksbi, Hulio Del Rio i Džek Marfi navode da su se IT sistemi srušili zbog nemara CrowdStrike-a u testiranju i aktiviranju softvera.
Mnogi putnici su potrošili stotine dolara na smeštaj, obroke i alternativni prevoz pokušavajući da stignu do svog odredišta, a neki su propustili posao ili su razvili zdravstvene probleme nakon što su bili primorani da spavaju na podu aerodroma, rekli su tužioci.
CrowdStrike bi trebalo da plati odštetu i kaznenu odštetu svim putnicima čiji su letovi prekinuti, rekli su tužioci, tvrdeći da je pad sistema bio „apsolutno predvidljiv“, s obzirom na prošlogodišnje prizemljenje Southvest Airlinesa i drugih prevoznika zbog problema sa tehnologijom.
Odgovor CrowdStrike-a povukao je poređenja sa reakcijom na tužbu akcionara u kojoj je vrednost akcija pala za tridesetak odsto, primećuje Rojters. „Verujemo da je tužba neosnovana i da ćemo energično braniti kompaniju“, navodi se u saopštenju CrowdStrike-a.
Američka avio-kompanija Delta Air Lines najavila je da bi mogla pokrenuti pravni postupak protiv CrowdStrike zbog otkazivanja više od 6.000 letova i troškova od 500 miliona dolara.
CrowdStrike je u nedelju odbacio navode o nemaru, skidajući odgovornost za probleme Delta Air Linesa i tvrdeći da je prevoznik odbio ponuđenu pomoć.
Glas javnosti/B06S