Kamioni mogu da vuku teret težine 65 tona, putuju 1.000 kilometara sa jednim rezervoarom, koji se puni za 15 minuta.
Početak serijske proizvodnje se očekuje do 2030. godine.
Naučnici već dugo vreme zagovaraju korišćenje vodonika za pokretanje vozila zato što je mnogo čistiji od fosilnih goriva.
Tradicionalni dizel-motori emituju ne samo ugljen-dioksid, već i azotne okside i mnoge druge štetne supstance.
Vodonične gorivne ćelije, s druge strane, stvaraju električnu energiju iz reakcije vodonika i kiseonika, a "nusproizvod" je vodena para.
OUR MOST READ STORY THIS WEEK--.@VolvoTrucks Showcases & Starts Testing New #Hydrogen #FuelCell Truck #Truck only emits water vapor, & has a range of up to 1 000 kms - https://t.co/EFyWyRsvnI #HydrogenNow #HydrogenEconomy #H2 #Decarbonise #CleanEnergy #fuelcells #zeroemissions
— Fuel Cells Works (@fuelcellsworks) June 25, 2022
Iako sve to deluje sjajno, trenutno se 98 odsto vodonika proizvodi potrošnjom fosilnih goriva čime se oslobađa 830 miliona tona ugljen-dioksida svake godine, navode iz Univerziteta Kolumbija.
Ipak, postoji način i da se vodonik proizvodi deljenjem molekula vode, koristeći električnu energiju. Ukoliko bi se za to koristila struja iz obnovljivih izvora, to bi značilo da pri proizvodnji i korišćenju vodonika ne bi uopšte bilo emisija ugljen-dioksid, piše RTS.
Još jedan izazov koji bi trebalo prevazići jeste ograničena infrastruktura za punjenje gorivnih ćelija.