To je u suštini bio [mini] prenosivi toalet – kaže Lin, koja sada ima 17 godina. Iskustvo je bilo dovoljno naporno i odvratno da je nateralo Lin da dizajnira svoje kaveze: prvo na papiru u svesci, zatim sa ciglama i plastikom u svom dvorištu u Sanivejlu, u Kaliforniji, a sada u fabrici u Hangzouu, Kina.
Lin je osnivač i izvršni direktor GuineaLoft-a, male marke dodataka za kućne ljubimce koja prodaje na Amazonu. Kavezi GuineaLofta su napravljeni sa zidovima od akrila i donjim delom od voštanog papira koji se može zameniti, što ih čini lakšim za čišćenje. Ona je lansirala kaveze u novembru 2022. godine nakon otprilike godinu dana prototipiranja
Ove godine, GuineaLoft je do sada ostvario oko 71.000 dolara mesečno u prihodima, prema dokumentima koje je pregledao CNBC Make It. To je više nego dvostruko u odnosu na prošlu godinu, kada je kompanija ostvarila prosečno mesečni prihod od 34.000 dolara i gotovo 8.600 dolara mesečne dobiti.
Lin pripisuje eksplozivan rast jednom događaju: U oktobru prošle godine, osvojila je 10.000 dolara na takmičenju u prezentovanju poslovnih ideja u BizWorld-u, programu za preduzetništvo zasnovanom na projektima. Iskoristila je ta sredstva za kupovinu laserskog rezača za akril, što je drastično ubrzalo proizvodnju i omogućilo stalno snabdevanje kavezima.
GuineaLoft zapošljava šest radnika sa punim radnim vremenom koji razvijaju, grade i testiraju proizvode, ali posao ostaje Linina sporedna aktivnost. Nedavno je završila srednju školu i seli se na Univerzitet u Čikagu, gde planira da studira ekonomiju na jesen.
Ovde, Lin govori o tome kako je izgradila svoju sporednu aktivnost i kako planira da je održava kao brucoš na fakultetu.
GuineaLoft nije Linin prvi sporedni posao. Od sedme godine, „uvek je pokušavala na različite načine da zaradi malo novca“ – od štandova sa limunadom do prodaje ručno pletenih šalova — i uglavnom je bila podsticana od strane svog oca, programera koji je radio sa startapima.
Jednom prilikom, na putu ka treningu za vaterpolo, Lin je pogledala par Lululemon helanki i bila šokirana cenom. Seća se da ju je otac pitao: „Šta misliš, kolika je marža na ovome?“
Zajedno su istražili i otkrili da većina helanki napravljenih od sličnog materijala kao par Lululemon-ovih košta oko 20 dolara za proizvodnju. Taj razgovor je podstakao TLeggings, još jednu Lininu sporednu aktivnost, koja je na svom vrhuncu 2020. godine donela 300.000 dolara.
– Mislim da je za mnoge roditelje lako da odbace interesovanje dece za startapove kada su mala i pokažu interesovanje za nešto trivijalno poput pređe ili slajma – kaže Lin.
– Moj tata… me je uvek tretirao kao odraslu osobu, kao nekoga ko je skoro radio zajedno s njim.
Treba je oko godinu dana da se pređe od prototipa do Amazona sa GuineaLoft-ovim prepoznatljivim kavezom, gde je Lin postavila prvih 100 komada. Prva serija se rasprodala u roku od dve nedelje.
Prodaja je nastavila da raste, zahvaljujući u velikoj meri sada trima laserskim rezačima za akril koji se koriste u proizvodnji, povećanom marketingu i proširenoj liniji proizvoda za kućne ljubimce. GuineaLoft-ova prodavnica na Amazon-u prodaje hranilice za seno i flašice za vodu bez kapanja za morske prasiće, ali i akrilne kaveze i dodatke za hrčke, zečeve i ptice.
Širenje nije prošlo bez izazova. Iako se Lin smatra „iskusnim vlasnikom morskih prasića“, morala je da stekne iskustvo u dizajniranju kaveza i proizvoda za manje kućne ljubimce.
Kompanija je prošla kroz „najmanje pet iteracija“ svog kaveza za hrčke.
– Da budem potpuno iskrena… dobili smo loše ocene – kaže Lin. Kupci su prijavljivali da njihovi hrčci beže, pa je GuineaLoft prilagodio svoj dizajn.
Van BizVorlda, Linin krug prijatelja je bez drugih preduzetnika:
– Za njih sam jednostavno devojka sa morskim prasićima. Volim da zauzimam nišu – kaže ona.
Za Lin, pronalaženje te niše je bila tajna njenog uspeha. GuineaLoft je njen prvi profitabilni posao, jer je uspela da popuni prazninu na tržištu i inovira svoje originalne ideje, kaže ona.
Trenutno, Lin radi 30 sati nedeljno na svojoj sporednoj aktivnosti i upisana je na dva fakultetska kursa. Prvobitno je mislila da će uzeti slobodnu godinu kako bi se fokusirala na GuineaLoft, ali kaže da se nada da će naučiti više i upoznati ljude koji bi joj mogli pomoći da razvije posao.
Uprkos profitabilnosti kompanije, Lin još uvek nije počela da prima platu, kaže ona. Njeni roditelji i stipendija pokrivaju njenu školarinu na Univerzitetu u Čikagu.
Lin ulaže novac nazad u GuineaLoft, s planovima da uskoro plasira proizvode na police fizičkih prodavnica.
– Otvaranje prodavnica uživo je zaista veliki san za mene. Moj krajnji cilj za GuineaLoft je da postane prepoznatljiv brend za male kućne ljubimce.“
Glas javnosti/B06S