Cene u hotelima na crnogorskom primorju, povećane su sa sedam na 15 odsto, a hotelijeri objašnjavaju da je razlog tome, rast PDV-a.
Nikola Pejović, predsednik Udruženja hotela Crne Gore ukazuje da su od prošle godine korigovane cene, jer su veliki nameti.
- Ali, jednostavno, to se dešava i u regionu i u drugim zemljama. Nastojimo da ne budemo skuplji od ostalih destinacija, ali kvalitet i uslugu moramo podići na viši nivo, pojasnio je Nikola Pejović.
On kaže da su kvalitetna usluga i gostoprimstvo ključni su za zadovoljstvo gostiju.
- Turisti će nam se ako smo na visini zadatka, rado vraćati - naglasio je Pejović.
Prema podacima Uprave za statistiku – Monstat, u Crnoj Gori je u2024 evidentirano 2,6 miliona dolazaka turista. Ostvareno je 15,6 miliona noćenja, pri čemu prednjače gosti iz Srbije koji čine oko jedne četvrtine ukupnog broja. Slede turisti iz Rusije (18,3 odsto), a u strukturi sa manje od deset procenata učestvuju turisti iz Bosne i Hercegovine, Turske, Nemačke, Ukrajine i Velike Britanije.
U ovoj letnjoj sezoni izazov za Crnu Goru predstavlja i problem radne snage, a pored domaćih i sezonskih radnika iz Srbije, u uslužnim delatnostima u Crnoj Gori angažovani su i Nepalci, Indijci i Pakistanci.
U Ministarstvu turizma velika su očekivanja od predsedavanja Crne Gore Komisijom za Evropu pri Svetskoj turističkoj organizaciji, na čijem čelu će, kako je početkom meseca odlučeno na sastanku u Bakuu, u dvogodišnjem mandatu biti resorna ministarka Simonida Kordić. Kako ocenjuju iz Ministarstva, pozicioniranje na čelo Komisije otvara vrata direktnijoj i intenzivnijoj saradnji sa brojnim državama i ekspertima, omogućavajući razmenu znanja, primenu najboljih praksi i jačanje institucionalnih kapaciteta, posebno na polju održivog razvoja, digitalizacije, kreiranja i promocije specifičnih turističkih proizvoda i investicija.
Glas javnosti/P02S