Glas Javnosti


Kako je Tom Kruz spasio brend Ray-Ban koji je bio na izdisaju

Pop kultura
Autor: Glas javnosti

Prilikom pomisli na Toma Kruza mnogi će slavnog glumca zamisliti u kultnim Ray-Ban pilotskim naočarima iz Top Guna, a mnogi ne znaju da je upravo on bio zaslužan za spašavanje brenda koji je ’80-ih bio pred gašenjem.

Priča o Ray-Banu započela je 1937. godine kada je Bausch & Lomb razvio pilotske sunčane naočare za pilote američke vojne avijacije. Model Wayfarer je usledio 1952. godine, postavši simbol pobune kroz holivudske ikone. Međutim, do kraja 1970-ih, oba stila su gubila tlo pod nogama u korist novijih, blještavijih modela.

Godine 1981. Ray-Ban je prodao samo 18.000 pari Wayfarer naočara tokom godine i razmatrao je potpuno ukidanje linije. Brend koji je nekada definisao stil i koji su nosili James Dean i Audrey Hepburn 1950-ih gubio je relevantnost kako su se modni trendovi udaljavali od njihovih klasičnih dizajna.

Suočen s gašenjem Ray-Ban je 1982. godine potpisao ugovor o plasiranju proizvoda vredan 50.000 dolara godišnje. Strategija je bila sistematična: preplaviti Hollywood Ray-Ban naočarima. Između 1982. i 1987. godine, brend se pojavljivao u preko 60 filmova i TV emisija godišnje.

Članak u časopisu GQ iz 1982. godine pomogao je da se prodaja Wayfarera poveća sa 18.000 na 200.000 pari – značajan napredak, ali i dalje nedovoljan. Međutim, pravi proboj dogodio se 1983. godine s Tomom Kruzom u filmu „Risky Business“.

Kruz je nosio Ray-Ban Wayfarer model tokom celog filma (iako ne, suprotno uvreženom mišljenju, tokom poznate scene plesa). Kada se „Risky Business“ pojavio u bioskopima Ray-Ban je 1983. godine prodao 360.000 pari Wayfarera, što je povećanje od 2.000 odsto.

Tri godine kasnije, „Top Gun“ je učinio Ray-Ban večnim. KRuzov lik Maverick nosio je klasične Aviator sunčane naočale, utjelovljujući američki heroizam i ležernu muževnost. Prodaja modela Aviator skočila je za 40 odsto u sedam meseci nakon izlaska filma.

Efekat Toma KRuza proširio se popularnom kulturom. Do 1986. godine, Ray-Ban naočare su se pojavljivale svuda: „Miami Vice“, „The Breakfast Club“ i „Moonlighting“. Muzičari poput Michaela Jacksona, Madonne i Georgea Michaela učinili su ih svojim prepoznatljivim modnim dodacima.

Do 1988. godine, Bausch & Lomb je prodavao 3-4 miliona komada Wayfarer modela godišnje. Ray-Ban se od kompanije naočara koja je imala problema sa poslovanjem transformisao u kulturnu instituciju, piše Klix.ba.

Godišnja investicija od 50.000 dolara uz malo reklame Toma KRuza transformirala je brend na izdisaju u ikonu vrednu više milijardi dolara.


Glas javnosti /B11S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR