Glumica Sidni Svini napokon je progovorila o kontroverzi koja je pre nekoliko meseci izbila zbog njene reklame za farmerke marke American Eagle, a koja je na internetu izazvala veliku raspravu. Sporna je bila igra reči "genes” (geni) i "jeans” (farmerke), zbog koje su mnogi reklamu protumačili kao promovisanje genetske superiornosti.
U reklami, mlada zvezda odevena u teksas od glave do pete objašnjava: "Geni se prenose s roditelja na potomstvo. Često određuju osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju.” Zatim dodaje: "Moje farmerke su plave."
Kritičari su odmah optužili brend da koristi Sidni Svini, plavokosu i plavooku glumicu vitke linije, kao simbol "dobrih gena". Neki su otišli i korak dalje, optuživši American Eagle za korišćenje "nacističke propagande” i promovisanje "nadmoći bele rase" zbog dvosmislene upotrebe reči "geni”.
U nedavnom intervjuu za GQ, glumica je konačno iznela svoju stranu priče.
"Uvek sam verovala da nisam ovde da ljudima govorim šta da misle. Ovde sam samo da im nekako otvorim oči za različite ideje", izjavila je.
Na pitanje oseća li potrebu da se izvini zbog kontroverze, odgovorila je odlučno: "Izviniću se svojim prijateljicama. Ali osim toga, ne. Znam ko sam. Znam šta cenim. Znam da sam ljubazna osoba." Dodala je kako ne dopušta drugima da je definišu.
"Znam da mnogo volim i znam da sam uzbuđena da vidim šta će se sledeće dogoditi. I zato zapravo ne dopuštam drugim ljudima da definišu ko sam."
Reakcija javnosti ju je, kaže, iznenadila. "Snimila sam reklamu za farmerke. Mislim, reakcija je definitivno bila iznenađenje”, istakla je.
"Ali volim farmerke. Sve što nosim su farmerke. Doslovno sam u farmerkama i majici svaki dan svog života." Na optužbe o "genetskoj superiornosti” kratko je poručila: "Mislim da će ljudi čuti kada budem imala problem o kojem želim da progovorim.”
Svini se osvrnula i na podršku koju je dobila od istaknutih političkih figura poput predsednika Trampa i potpredsednika Vensa nakon što se saznalo da je registrovana republikanka. "Bilo je nadrealno”, priznala je, no dodala je da je ubrzo prestala da prati celu situaciju.
"Odložila sam telefon. Snimala sam svaki dan”, prisetila se. "Snimam Euforiju, tako da radim šesnaestočasovne smene, i zapravo ne nosim telefon na set, tako da radim, a onda idem kući i spavam. Tako da nisam mnogo toga videla."
Iako nije pratila kritike, bila je svesna poslovnih rezultata. Potvrdila je da su akcije American Eagle-a porasle usred kontroverze, uprkos medijskim napisima o padu poseta prodavnicama.
"Bila sam svesna brojeva kako su se kretali. Dakle, kada sam videla sve naslove da su posete prodavnicama pale za određeni procenat, ništa od toga nije bilo istina. Sve je bilo izmišljeno, ali niko nije mogao ništa da kaže jer je kompanija bila u periodu mirovanja”, objasnila je.
"Na kraju dana, znala sam čemu je ta reklama služila, a to su bile sjajne farmerke, i zato me to nije pogodilo ni na koji način”, zaključila je Svini.
Glas javnosti /U01S