Ovaj voz nećete uspeti da pronađete ni u jednom redu vožnje. „Zlatni orao“ je zajednički projekat ruskih železnica i britanske kompanije Golden Eagle Luxury Trains, a karte se mogu rezervisati samo turističke grupe, i to pretežno inostrane, one koje žele da proputuju celu zemlju, od Moskve do Vladivostoka ili obratno. Putovanje između dva grada traje 14 dana.
Voz se zaustavlja u Kazanju, Jekaterinburgu, Novosibirsku, Irkustku, na Bajklau, u Ulan Udeu i Habarovsku. Putnici sa krajnjeg odredišta kući stižu avionom.
Na svoje prvo putovanje „Zlatni orao“ krenuo je 2007. godine Transsibirskom železnicom, dok danas „pokriva“ 12 linija godišnje, i to najčešće leti. Voz međutim putuje i u drugim pravcima, ka Pekingu, Teheranu ili na Kavkaz.
Starinska lokomotiva vuče 19 vagona u kojima se udobno može smestiti 120 putnika i 56 zaposlenih, uključujući vodiče i umetnike koji zabavljaju turiste tokom puta.
Vagoni spolja izgledaju kao i svi drugi, a kada kroče unutra putnici imaju utisak da su u carskom dvoru. Postoje dve klase vagona, zlatni i srebrni.
U srebrnom ima šest kupea za dvoje, a u zlatnom pet veće površine. U svakom kupeu nalazi se mokri čvor, veliki krevet, televizor i garderober. Postoji i nekoliko prostranih kupea Imperial Suite koji imaju čak i pravu kadu.
Pored toga u vozu se nalaze dva vagona-restorana, jedan bar, salon lepote i čak sala za vežbanje.
Putnicima se služe tradicionalna ruska jela, boršč, peljmeni, ikra, blini (palačinke) i, naravno, votka.
Početna cena u kupeu za dve osobe u srebrnom vagonu iznosi 14.995 dolara, što je nešto više od milion rubalja, u zlatnom od 19.595 (1.300.000 rubalja), a u imperatorskom 31.395 dolara (preko 2.000.000 rubalja). U cenu su uračunati izleti i zabava.
(Izvor:Russia Beyond)