Glas Javnosti


Bajkovita priča o Grejs Keli i svilenoj Guči marami

Moda
Autor: Glas javnosti

Dizajn prikazuje divnu cvetnu kompoziciju sa bobicama i insektima, oslikanu u čak 37 živih boja na beloj pozadini. Marama je dizajnirana još davne 1966. godine u Milanu

Italijanska modna kuća Guči poznata je po svojim torbama, ali jedan od njenih najvećih hitova je zapravo čuvena svilena marama "Flora". Nastala u posebnom trenutku i na jedinstven način, ova marama je ušla u istoriju mode kao legendarni modni dodatak, prenosi 24sata.hr.

U centru ove modne bajke su tri glavna lika: ilustrator Vitorio Akornero de Testa, Rodolfo Guči i princeza Grejs Keli.

Priča počinje davne 1966. godine kada je Grejs Keli stigla u Milano sa svojim suprugom, princom Renijeom od Monaka. Kada su posetili butik Guči u ulici Montenapoleone, Rodolfo Guči je odlučio da uradi nešto posebno: naručio je izradu jedinstvene svilene marame za prelepu princezu, koju je potpisao ilustrator, slikar i scenograf Vitorio Akornero de Testa, koji decenijama ilustruje dečje knjige i bajke.

Rezultat je bio „Flora“, kvadrat svile ispunjen cvećem, koji je postao šablon za čitav niz sličnih modela, a zatim i inspiracija za torbe, cipele, nakit i odeću modne kuće Guči.

Umesto klasičnog buketa cveća, Rodolfo je princezi poklonio romantičan, jedinstveno dizajniran cvetni uzorak odštampan na svili. Bio je to elegantan, nežan i nekonvencionalan gest.

Dizajn prikazuje prelepu cvetnu kompoziciju sa bobicama i insektima, obojenu u čak 37 živih boja na beloj pozadini.

Motiv i naziv marame su omaž korenima kuće Guči, gradu Firenci, a inspirisani su Botičelijevim alegorijskim slikama „Proleće“ i „Rođenje Venere“, na kojima nimfa Flora nosi haljinu sa cvećem. 

Prava inovacija dizajna krije se u neobičnoj kompoziciji: umesto simetričnog ponavljanja motiva, svaka ilustracija na marami je osmišljena kao jedinstvena, što je tehnički zahtevnije i skuplje za izvođenje.

Pored toga, odstupanje od prethodnog Guči identiteta zasnovanog na motivima putovanja, jahanja i lova, koji su bili tipični i za druge luksuzne kuće poput kuće Hermes, pokazalo je smelu kreativnu viziju.

Od samog početka, marama „Flora“ postigao je veliki uspeh u Evropi i SAD.

Ovaj uzorak je ubrzo počeo da se reinterpretira u brojnim varijacijama, a početkom 2000-ih ga je oživela tadašnja kreativna direktorka Frida Đanini. Ona ga uvodi u savremenu pret-a-porte modu i skoro svaku kolekciju, a reinterpretira ga i kroz parfem.

Kontinuitet je nastavio Alesandro Mikele, koji je predstavio uzorak u kolekciji Gucci Cruise 2019, gde ga je uveo u novu eru, kroz električno fluorescentne nijanse.



Glas javnosti /N01S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR