Kako navode, istraga je otkrila da dobavljači trećih strana, prvenstveno kompanije u kineskom vlasništvu, iskorišćavaju radnike za proizvodnju Dior torbi za samo delić njihove maloprodajne cene.
Luksuzni modni brend Dior u vlasništvu LVMH-a, proizvodio je njihove torbe za 57 dolara i prodavao ih za 2.780 dolara. Slično tome, drugi luksuzni brend Armani učestvovao je u sličnim malverzacijama, plaćajući 99 dolara po torbi izvođačima, koje su prodavali za više od 1.900 dolara u svojim prodavnicama.
Radnici su bili izloženi brutalnim uslovima da non-stop izbacuju torbe. Istraga je otkrila da su radnici spavali u vrećama za spavanje i radili bez ikakvih pauza. Izveštaj Rojtersa otkrio je detalj o ekstremnoj potrošnji električne energije kako bi se osiguralo da radnici izbacuju torbe poput mašina, danju i noću.
Većina radnika bili su kineski ilegalni imigranti, koji žive u Italiji bez odgovarajuće dokumentacije. Da bi se ubrzao proces proizvodnje, eliminisani su sigurnosni uređaji na mašinama za lepljenje i četkanje. Ovo ozbiljno smanjenje troškova u proizvodnji omogućilo je Dioru da prodaje torbe sa pozlaćenim cenama od preko 1.000 dolara i održava visoku maržu.
Milansko pravosuđe izdalo je nalog da se obe proizvodne jedinice Diora i Armanija stavi pod nadzor.
Fabio Roja, predsednik suda u Milanu, istakao je dva problema a to su eksploatacija i nelojalna konkurencija.
„Primarna briga je maltretiranje radnika, uključujući zakone o radu, zdravlje i bezbednost, radno vreme i plate. Pored toga, postoji značajan problem sa nelojalnom konkurencijom koja tera kompanije koje ispunjavaju uslove sa tržišta“, rekao je on za Rojters.
Tužilaštvo je naglasilo da ovakva kršenja pravila o radu nisu izolovani incidenti, već raširena i ukorenjena praksa u industriji luksuzne robe. Ove prakse omogućavaju luksuznim brendovima da maksimiziraju profit na račun radnih prava i fer konkurencije.
„To nije nešto sporadično što se tiče pojedinačnih proizvodnih serija, već generalizovana i konsolidovana metoda proizvodnje“, navodi se u sudskim dokumentima.
U svetlu ovih nalaza, Dior je obezbedio memorandum u kojem su navedena poboljšanja svog lanca snabdevanja, navodi Vol strit džurnal. LVMH, Diorova matična kompanija, upravlja širokom mrežom dobavljača i partnera, koja se sastoji od 2.062 dobavljača i koja je sprovela 1.725 revizija prošle godine, kao što je navedeno u izveštaju o ekološkoj i društvenoj odgovornosti.
Glas javnosti/ N01S