Roditelji koji žele da im deca aktivno počnu da čitaju knjige trebalo bi da primenjuju neke od ovih korisnih metoda. Najbolje što možete učiniti za decu je da im sopstvenim primerom pokažete lepotu čitanja i da čitanje knjiga može biti veoma zabavno i poučno.
Prvi korak je podsticanje dece da čitaju knjige.
Roditelji koji i sami vole knjige često podstiču isto kod svoje dece od malih nogu.
Oni koji žele da njihova deca počnu da čitaju treba da im omoguće pristup raznim knjigama i materijalima za čitanje kod kuće.
Deca posmatraju sve što njihovi roditelji rade i u mnogim slučajevima imitiraju svoje roditelje.
Kada roditelji pokažu svojoj deci da vole čitanje iz zadovoljstva, oni uče decu da cene knjige i pomažu u razvoju doživotne ljubavi prema čitanju, piše „The Times of India“.
Zajedničko, porodično čitanje podstiče povezivanje i stvara pozitivne asocijacije na knjige i čitanje kao aktivnost.
Roditelji koji redovno čitaju svojoj deci promovišu veštine pismenosti, razumevanje i ljubav prema pripovedanju.
Drugi način da se deca upoznaju sa svetom knjiga je odlazak u biblioteku ili knjižaru.
Odlaskom na ovakva mesta roditelji izlažu svoju decu svetu književnosti, podstičući radoznalost i uzbuđenje za knjige, posebno u situacijama kada deca mogu da izaberu knjigu koju vole i žele da čitaju.
Učešće u diskusijama o knjigama i pričama podstiče kritičko razmišljanje i veštine razumevanja.
Roditelji koji postavljaju pitanja i pokazuju interesovanje za čitalačka iskustva svoje dece podstiču ih da razmišljaju o pročitanom i uče ih kako da argumentovano raspravljaju o različitim temama.
Roditelji koji stvaraju okruženje pogodno za čitanje kod kuće, kao što je postavljanje udobnih kutaka za čitanje ili uspostavljanje redovnog vremena za čitanje, čine čitanje prirodnim i prijatnim delom svakodnevne rutine svoje dece.
Skoro u svemu treba podržati dečju radoznalost, a ni čitanje nije drugačije.
Roditelji koji podržavaju radoznalost svoje dece podstičući istraživanje različitih žanrova i tema, pomažu u negovanju raznovrsnih navika čitanja i doživotne ljubavi prema učenju.
Glas javnosti/ N01S