U izveštaju agencije Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu se navodi da postoje dokazi da je prekomerna upotreba mobilnih telefona povezana sa lošijim učinkom školaraca, kao i da vreme koje se provodi ispred ekrana negativno utiče na emocionalnu stabilnost dece.
Dodaje se da digitalna tehnologija u celini, uključujući veštačku inteligenciju (AI), uvek treba da bude podređena "viziji obrazovanja usmerenog ka čoveku", te da nikada ne treba da zameni interakciju licem u lice.
Iz Uneska upozoravaju da je možda precenjen pozitivan uticaj "novih metoda učenja" i digitalne tehnologije na ishode i ekonomsku efikanost.
"Ne predstavljaju sve promene napredak. Samo zato što je nešto novo, ne mora da znači da bi odmah trebalo da bude i primenjeno svuda", ističe se u izveštaju agencije Ujedinjenih nacija.
Napominje se da ne bi trebalo zanemariti "društvenu dimenziju" obrazovanja koje podrazumeva nastavu licem u lice.
"Digitalna revolucija ima nemerljiv potencijal, ali kao što su izrečena upozorenja o tome kako je treba regulisati u društvu, slična pažnja mora se posvetiti načinu na koji način se ona koristi u obrazovanju", rekla je generalna direktorka Uneska Odri Azule.
Glas javnosti/U01S
5 min