Џефри Бернштејн је психолог и едукатор за родитељство који има 30-годишње искуство. За Псицхологи тодаи он је навео четири грешке које родитељи треба да зволе и прихвате да им деца постану отпорни и успешни одрасли људи.
„Као родитељи, инстинкт заштитемо нашу децу, од бола и неуспеха је дубоко укорењен, без обзира на то да ли су она мала и одрасла. Ако немате никаквих проблема, немојте заборавити да то урадите. Али, чинећи то, често заборављамо велику истину – грешке су међу најважнијим учитељима у животу.
Као дечији психолог, видео сам да када деци дозволимо да искушамо последице својих грешака, то није занемаривање већ дар напретка. Ево четири грешке које деца морају да направе и како им родитељи могу помоћи да уче и напредују кроз ова искуства.
Није могуће објавити лек пре него што буде због његове локације.
Пример : Шестогодишња Лили није позвала блиску пријатељицу на рођенданску забаву, због чега је најена другарица повређена и јуна. Док су Лилини родитељи били у искушењу да изгладе ствари, дозволили су јој да разговара са другарицом и сама се извини.
Лекција : Погрешни кораци у пријатељствима граде емоционалну интелигенцију и емпатију. Деца уче важност преузимања одговорности за своје поступке и поправљања односа.
Савет за родитеље : Охрабрите отворене разговоре о осећањима и односима. Избегавајте да се мешате да бисте посредовали у сваком сукобу; подучите своје дете стратегијама решавања проблема.
Изгубе у нечему до чега им је стало
Пример : Када осмогодишњи Сем није ушао у фудбалски тим којем је очајнички желео да се придружи, био је сломљен. Тада ће бити могуће пратити следећи корак. Онда, хајде да погледамо шта тражите и не брините о томе.
Поука : Губитак учи децу отпорности и томе да се упорност исплати. Да бисте то могли да урадите, истина је, потребно га је уклонити.
Саве тхе родитеље : Имајте на уму да то није случај, али не узима у обзир ситуацију „поправите“. Уместо тога, водите их у размишљању о томе шта могу да урадите другачије следећи пут.
Заборављају или одлажу ствари за које су одговорни
Буквар : Петнаестогодишња Маја је заборавила да учи за испит из историје и добила је лошу оцену. Сад је моја мама та која је масна, али је иста као и остали. Ипак, оставићу три дела организовања након којих ће резултати варирати.
Поука : Заборављање обавеза или журба и завршавање у последњем тренутку учи одговорности. Деца треба да схвате да њихова дела (ил нечињења) имају последице.
Савет за родитеље : Будите доследни. Нека деца искусе природан исход своје лежерности, тако се подстиче одговорност.
Пример : Двадесетпетогодишњи Џејк је добио свој преви посао са пуним радним временом, али је превише потрошио на куповину аутомобила, због чега није могао да покрије кирију. Међутим, ако немате никаквих проблема са својим аутомобилом, можда ћете морати да уштедите новац или уштедите новац на свом возилу.
Затим : Финансијске грешке уче одраслу децу важност планирања буџета, штедње и давања приоритета потреба у односу на жеље. Ове лекције су од непроцењиве вредности јер се баве одговорностима одраслог доба.
Саве тхе родитеље : Одуприте се жељи да их потпуно избавите. Понудите смернице и подршку, али пустите их да се суоче са последицама својих финансијских избора. Ово им помаже да изграде носависност и зрелост.
Грешке су непријатне за све, али су степенице ка носависности, отпорности и карактера. Након што то урадите, моћи ћете то да урадите без икаквих проблема.
Дозволите својој деци да уче из својих грешака можда није лако, али то један од најзначајнијих начина да их припремите за животне изазове.“
Глас јавности /Н07С