To je najnoviji u nizu brendova koji menja naziv zbog talasa protesta protiv rasizma koji je pokrenut nakon nasilne smrti Afroamerikanca DŽordža Flojda u policijskom pritvoru, navodi agencija Rojters.
Zbog globalnih antirasističkih protesta ranije su preimenovani brendovi poput sladoleda “Eskimo paj” i namaz za palačinke “Tetka Džemima”, na čijoj je etiketi prikazana Crnkinja.
Romani Rose, šef nemačkog saveta Sintija i Roma, pozdravio je potez Unilevera, preneo je list Bild am Zontag, mada je dodao da ga više brine porast rasizma kao što su skandiranja "cigani" ili "židovi" na fudbalskim stadionima.
- Dobro je da Knor reaguje na prigovore mnogih ljudi. Ali, ''ciganska šnicla'' i ''ciganski sos'' nisu najvažnija pitanja - rekao je on.
Rojters podseća da su Sinte (ime koje koriste etnički Romi naseljeni vekovima u Nemačkoj) nacisti podvrgavali prisilnoj sterilizaciji, shodno njihovoj politici "rasne čistote“ i da su Rome deportovali u logore smrti gde su nosili uniforme sa slovom "Z", koje je označavalo reč "Zigeuner“.
(Glas javnosti/Tanjug)