Glas Javnosti


Evo kako da savršeno ispolirate kola

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Polirati automobil možemo sami ili posao prepustiti stručnjacima.

Iako se na prvi pogled čini kao posao za koji će vam uz pastu za poliranje i krpu trebati puno strpljenja, pravo oko će nakon završetka posla, a to može potrajati od minimalno 2 pa do 5 i više sati, prepoznati je li posao dobro obavljen.

Za noviji automobil svakako se preporučuje da posao obavi stručna osoba, a ako na vozilu bilo koje starosti primetite sitne crtice (ogrebotine) koje pasta za poliranje može skinuti, u postupak možete obaviti i sami.

Naoružajte se strpljenjem i dobrim svetlosnim uslovima kako biste na direktnom svetlu proverili koliko ste posao dobro obavili. Odabir odgovarajuće paste i sunđeraste (ili vunene) krpe izuzetno je bitan, a na tržištu postoje i različite boje samih sredstava za poliranje, piše RevijaHak.

Planirate li polirati lak na celom vozilu, razmislite o kupovini uređaja koji polira površinu (tzv. polir-mašina), a isplati se u investiciju uključiti i prijatelje te zajednički uložiti novac u nešto što će vam ionako većinu vremena samo skupljati prašinu.

Poliranje za cilj može imati vraćanje sjaja laku vozila, naročito farbama poput crvene boje.

Možete ispolirati sitne ogrebotine koje nastaju od ljudi koji kretanjem između vozila malo zagrebu površinu boje. Ispod spoljne brave na vratima vozila takođe ćete primetiti puno sitnih ogrebotina koje nastaju od noktiju i prstenja.

Pogledate li lak pod različitim uglovima, primetićete kružne ogrebotine nastale nepravilnim pranjem; ako perete vozilo u automatskim perionicama "sa četkama" sigurno će postojati tragovi ogrebotina od četki, a na lak vozila utiče i ptičji izmet te koliko dugo nije bio uklonjen.

Laku smeta i smola sa drveća, a vremom negativno utiče i oksidacija laka.

Nešto veće ogrebotine, uz duboke crtice nastale od nečijeg ključa, teško ćete moći popraviti. Kao i trag vozila koje je pri izlasku s parkinga moralo dodirnuti baš vaš branik.

Ako ćete temeljito uklanjati više ogrebotina i zatim postizati visoki sjaj, proces može trajati gotovo ceo dan, u zavisnosti od veličine vozila i hrapavosti površine koja se tretira.

Ako je lak jako oštećen, obratite se stručnjacima koji će proveriti koliko su duboke ogrebotine i kakve su korekcije potrebne za proces obnove laka.

Kakav god proces poliranja napravili, nakon skidanja oštećenog gornjeg sloja laka pojaviće se neoštećeni sloj ispod, a rezultat će biti duboki sjaj i refleksija.

Pre početka postupka poliranja detaljno šamponom operite automobil i isperite svu prljavštinu te površine osušite čistom mikrofiber krpom. Nabavite glinu za dekontaminaciju kako biste uklonili nevidljive nečistoće.

Plastične i gumene delove zaštitite trakom kako ne bi ostali beli tragovi od paste i kako te površine ne bi izgubile svoju boju.

Odabir paste za poliranje je bitna stvar kako ne biste uklonili previše laka sa površine vozila jer se tokom poliranja koriste abrazivna sredstva.

Uvek prvo testirajte pastu na manje vidljivom delu vozila. Pravilan pritisak i brzina rotiranja "polirke" (ako nećete sve ručno obavljati) ključni su za izbegavanje oštećenja laka.

Polirajte kružnim pokretima, odredite deo koji ćete tretirati i završiti te zatim preći na sledeći. Uvek postupak provodite na hladnom laku i u hladu.

Možda ćete određene površine vozila morati više puta tretirati, a vrlo bitno je i pročitati uputstvo za korišćenje – kod nekih pasti za poliranje efekat je mnogo bolji ako pasta na laku odstoji određeno vreme.

Paste za poliranje mogu biti različite: grube se koriste za uklanjanje dubljih ogrebotina i oksidacije, srednje grube služe za uklanjanje manjih ogrebotina i pripremu laka za finu obradu dok fine paste (završne) omogućuju postizanje visokog sjaja i uklanjanje sitnih nedostataka.

Nemojte za poliranje koristiti običnu krpu nego sunđerasti ili vuneni materijal.

Nakon završetka postupka potrebno je višak paste ukloniti s laka, a za to će vam poslužiti mikrofiber krpe jer su nežne prema laku, vrlo upijajuće i efikasno uklanjaju ostatke paste bez ostavljanja novih ogrebotina.

Najčešća greška kod samostalnog poliranja auta je nedovoljna priprema površine: ako automobil nije temeljito opran i dekontaminiran (npr. glinom), sitne čestice prljavštine mogu delovati kao brusni papir i uzrokovati dodatne ogrebotine tokom poliranja.

Upotreba preagresivnih pasti, neprikladnih jastučića ili prejakih mašina može oštetiti lak. Važno je razlikovati abrazivne od finiširajućih pasti te koristiti odgovarajuće alate za svaki deo vozila. Preveliki pritisak ili prebrzo kretanje mašinom može stvoriti talase, zagrejati površinu i uzrokovati oštećenje laka.

Treća stvar o kojoj možda ne razmišljate je da tokom poliranja na otvorenom prostoru prašina, polen i druge čestice mogu pasti na lak i uzrokovati nove ogrebotine.

Detalj na koji mnogi zaborave: ako nakon poliranja ne nanesete vosak ili keramički premaz, lak ostaje nezaštićen i brzo gubi sjaj.

Tu je i nedostatak iskustva, što često vodi do razočaranja ili trajnih oštećenja. Na primer, plastični delovi (branici, retrovizori, lajsne) često su prekriveni tanjim slojem laka pa ih treba polirati vrlo pažljivo, sa finijim pastama i mekim jastučićima kako se ne bi oštetila površina ili stvorile mrlje.

Hromirani delovi zahtevaju posebne paste namenjene hromu koje neće uzrokovati oštećenje.

Ako odlučite posao prepustiti stručnjacima, unapred ste se rešili mnogih strahova. Profesionalci znaju proceniti debljinu laka, vrstu oštećenja te odabrati optimalne proizvode i tehnike.

Stručnjaci znaju kako izbeći mrlje, a nestručna ruka može čak i "spaliti" površinu laka, što se može dogoditi kod mašinske obrade. Uzmite u obzir i da servisi koriste profesionalne polir uređaje, abrazive i zaštitne premaze koji su efikasniji i sigurniji od proizvoda za kućnu upotrebu.

Nakon završetka postupka, koji uključuje višeslojno poliranje, poželjno je naneti zaštitne premaze koji traju znatno duže od kućnih rešenja.

Glas javnosti /U01S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR