Plastični pokrovi svetala s vremenom se zamute i izgrebu. Razlog više da ne prođete tehnički.
Na mutnoj površini se svetlo raspršuje, ne osvetljava drum kako bi trebalo i zaslepljuje vozače iz suprotnog smera. Ova pojava uopšte nije retka ni neuobičajena.
Ako niste toliko u svetu automobila, u panici ćete potražiti trgovinu auto delovima i kupiti nove farove. Prodavaču nije u interesu da vam otkrije tajnu i nekoliko trenutaka kasnije "lakši" ste za par stotina maraka. A sve ste mogli rešiti za manje od 50 evra.
Automobili od 2000. na ovamo sve više imaju plastične pokrove prednjih lampi. Plastika se lakše oštećuje i stari. Nije trebalo puno da se neko, nakon pada na tehničkom, prisjti da se plastika da polirati kao lak i sve ostalo. U međuvremenu javili su se i proizvođači sa "posebnim" pastama za poliranje farova i kojekakvim krpicama, a zapravo se radi o već postojećim proizvodima i već poznatoj tehnici.
Plastika je za razliku od stakla, podložna gubitku svojstava usled eksponiranosti UV zracima, odnosno sunčevoj svetlosti. Razlog zašto automobili imaj u plastične a ne staklene pokrove je jednostavan, puno je lakše i jeftinije napraviti komplikovani oblik lampe od plastike nego od stakla. Plastika je ujedno lakša a i može se reciklirati.
Ne morate čekati da vas sruše na tehničkom. Ako su vaša svetla pobelila po površini i nisu potpuno bistra da kroz njih vidite ogledala i sijalicu u samom rasvetnom telu, vreme je da im poklonite pažnju.
Svakako, ako govorimo o plastičnim pokrovima. Stakleni pokrovi retko trebaju poliranje. Da li je vaš pokrov plastični ili stakleni nije mudrost proceniti, a ako vi ne znate, u perionici će sigurno znati.
Glas javnosti/ U01S