Glas Javnosti


Opasna navika koja može da uništi automobil

Društvo
Autor: Glas javnosti

Voziti na rezervi možda deluje bezopasno kada vam se žuri ili kad mislite da "imate još za desetak kilometara", ali ta navika može ozbiljno da našteti vašem automobilu. I ne samo da rizikujete da ostanete nasred puta – posledice mogu biti mnogo skuplje nego što deluje na prvi pogled.

Većina savremenih vozila šalje upozorenje da je nivo goriva nizak kada preostane oko 5 do 10 litara, ali to ne znači da ste bezbedni da nastavite vožnju još sat vremena. U trenutku kada se upali lampica za rezervu, gorivo u rezervoaru više ne dolazi u motor pod idealnim pritiskom, a pumpa za gorivo počinje da vuče ne samo tečnost, već i prljavštinu, talog i potencijalno vlagu sa dna rezervoara.

Vremenom, ta prljavština može zapušiti filtere, oštetiti pumpu, pa čak i dovesti do nepravilnog sagorevanja u motoru. U slučaju dizelaša, situacija je još ozbiljnija – prisustvo vazduha u sistemu zbog praznog rezervoara može izazvati kvar koji zahteva odlazak u servis i dodatno ozračivanje sistema.


Mnogi vozači u Srbiji voze "na rezervi" iz navike, računajući da je to dovoljno za gradske gužve, kratke relacije ili dok "ne svrate do pumpe". Međutim, u situacijama kada se desi nepredviđeno zadržavanje u saobraćaju, gužva na auto-putu, zatvoren put ili jednostavno zaborav, rizik od toga da ostanete bez goriva raste. A kada se to desi – ne samo da ste blokirali saobraćaj, već možete dobiti i kaznu.

U zimskim uslovima, problem postaje još veći. Sa malo goriva u rezervoaru povećava se rizik od kondenzacije, odnosno stvaranja vlage u sistemu, što može dovesti do zaleđivanja cevi i zastoja u dovodu goriva. U najgorem slučaju, automobil se neće upaliti ujutru kada vam je najpotrebniji.


Stručnjaci preporučuju da nivo goriva u rezervoaru nikada ne padne ispod četvrtine. To ne samo da produžava životni vek pumpe i ostalih komponenti, već i smanjuje rizik od oštećenja motora. Osim toga, pun rezervoar smanjuje prostor za stvaranje kondenzacije, posebno kada su temperature niske.

Iako cene goriva variraju i svaka poseta pumpi može delovati kao udar na budžet, trošak zamene pumpe za gorivo ili čišćenja sistema višestruko je skuplji. Vožnja sa stabilnim nivoom goriva nije luksuz – to je pitanje bezbednosti i brige o vozilu.

Zato sledeći put kad pomislite da možete još koji kilometar "na lampici", setite se da vaša pumpa za gorivo možda već vuče ono što ne bi smela. A ako vas auto izda baš kad ste najviše u žurbi – ta ušteda od par litara će vas koštati više nego što ste planirali.

Glas Javnosti/T02S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR