Kupci u Srbiji masovno kupuju na aplikaciji „Temu“ pre svega zbog niskih cena proizvoda, ali i zbog povoljnosti u vidu besplatne isporuke. Međutim, te niske cene ne mogu, a da ne dovedu u pitanje kvalitet proizvoda koje ova aplikacija nudi. Osim toga, veliki broj korisnika, stečen u kratkom vremenskom periodu, povukao je i pitanje njihove sigurnosti prilikom kupovine na ovoj platformi.
To je dovelo do većeg posla i kod poštara, a pojedini toliko naručuju da čekaju i po četiri pošiljke.
Pošiljke u vrednosti do 50 evra oslobođene su carine, pa je verovatno to jedan od glavnih razloga zašto kupci u Srbiji naručuju više pošiljki vrednosti ispod iznosa koji podleže carinjenju.
Rok isporuke sa Temu 15 ili 31 dan
Tragom informacije da su poštari zatrpani pošiljkama sa Temu, kao i da su paketomati prebukirani, proveravali smo u „Pošti Srbija“ kakva je situacija:
-Pošta Srbije uredno ispunjava svoje ugovorene obaveze u pogledu uručenja pošiljaka generisanih sa platforme Temu. Po pravilu kupci dobijaju poručenu robu u roku od 12 do 15 dana, dok je na samoj platformi prilikom kupovine naznačen rok za isporuku, koji obuhvata period od 12 do 31 dana- pojašnjavaju iz JP Pošta Srbija.
Iz ovog preduzeća ukazuju da kupci u Srbiji poručuju robu i na drugim kineskim platformama, gde su rokovi isporuke znatno duži, od 35 i više dana, pa je moguće da naši građani povezuju, odnosno mešaju platforme.
-Zabeleženi dinamični rast i sve veći broj pošiljaka sa Temu platforme od juna meseca kada je kineska kompanija Temu započela svoje poslovanje na tržištu Srbije svakako zahteva angažovanje svih naših raspoloživih resursa u maksimalno mogućoj meri, što Pošta i čini kako bi na kvalitetan i profesionalan način zadovoljila rastuće potrebe, dok sve pošiljke nakon što pristignu u naš logistički centar bivaju uručene u roku od 48 sati-, kažu u Pošti.
Temu, kada je u pitanju bezbednost plaćanja, deluje kao ozbiljan sajt, ali kupci svakako treba da paze na mogućnost da je roba koja se prodaje preko njega upitnog kvaliteta, jer se radi o proizvodima koji ne moraju da imaju sertifikate za uvoz u našu zemlju, upozorili su ranije iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Od samog početka, Temu se suočava sa zamerkama na račun kvaliteta proizvoda, koje dolaze od dela korisnika koji su na društvenim mrežama objavljivali kako proizvodi koje su dobili nisu, što izgledom, što materijalom i kvalitetom izrade, odgovarali onome što je bilo prikazano na aplikaciji prilikom njihovog naručivanja.
Temu je, inače, samo posrednik između proizvođača i klijenata. Shodno tome se i postavlja pitanje na koji način Temu kontroliše kvalitet proizvoda, poput dečijih igračaka, posuđa ili dečjih skutera… Ali i kako bira i kontroliše prodavce kojima je dozvoljeno da nude svoje proizvode na platformi.
Upravo zbog toga, već ih gone regulatori.
Glas javnosti B010S