Glas Javnosti

Rekordna prodaja cveća i ostalih poklona za dan zaljubljenih

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Kao što se ponašanje i preferencije potrošača menjaju, tako se menjaju i tradicije stare vekovima. I dok romantični partneri i prijatelji i dalje planiraju da proslave Dan zaljubljenih, maloprodajni trgovci počinju da primećuju promene u načinu proslave ovog dana

Kao što se ponašanje i preferencije potrošača menjaju, tako se menjaju i tradicije stare vekovima. I dok romantični partneri i prijatelji i dalje planiraju da proslave Dan zaljubljenih, maloprodajni trgovci počinju da primećuju promene u načinu proslave ovog dana: crvene ruže i čokolade u obliku srca možda nisu na vrhu prioriteta potrošača. Iako je i dalje vrlo popularan, možda bi Dan zaljubljenih trebalo da dobije novi imidž?

Samo američki potrošači ove godine očekuje se da će potrošiti 25,8 milijardi dolara na Dan zaljubljenih, prema istraživanju koje je objavio Nacionalni savez maloprodaje i "Prosper Insights & Analytics". Ukupno, 53% potrošača će proslaviti i uživati u ovom prazniku, pri čemu su osobe u starosnoj dobi od 25 do 34 godine najviše angažovane. Ovaj praznik je i dalje vrlo relevantan, ali se uočavaju nove dinamike koje počinju da ga oblikuju, a trgovci to primetiti.

Iako su cveće, bombone i čestitke i dalje na vrhu liste glavnih poklona, mlađe generacije menjaju način proslave Dana zaljubljenih, gledajući izvan tradicionalnih poklona. Predsednik i izvršni direktor NRF-a, Metju Šej, izjavio je da “kako potrošači ove godine daju prioritet svom partneru ili voljenoj osobi, trgovci očekuju pomak u trošenju na određene kategorije poklona.” Zaista, očekuje se rekordna potrošnja na nakit (6,4 milijarde dolara), odeću (3 milijarde dolara) i izlazak u restoran (4,9 milijardi dolara).


„Klasici poput sveća, nakita, pidžama i parfema su svakako popularni“, rekao je predsednik platforme "Shopify", Harli Finkelstein, za NRF. „Ali takođe primećujemo da kupci biraju nekonvencionalne poklone koji su usmereni na doživljaje, kao što je rekreacija omiljenog koktela kod kuće uz novi set za bar, planiranje nadolazeće avanture uz putne aksesoare ili podizanje igre za parove sa stolnim šaflbordom.“ Ovaj trend pokazuje rastući interes za slavlje ovog praznika na drugačiji način, donoseći originalniji pristup događaju.

Trgovci se prilagođavaju promovisanjem svojih asortimana kako bi zadovoljili one koji žele da proslave večerajući u restoranu ili kod kuće, sa posebnim menijima, ponudama i doživljajima. Lanac prodavnica sa hranom posebno je aktivan kada je u pitanju privlačenje kupaca za ovaj praznik, podstičući ih da kupe više od samog cveća. Britanske supermarkete "Tesco" i "M&S" postale su referenca kada je u pitanju prodaja luksuznih romantičnih večera. Oba lanca su osmislila specifične menije i obroke za ovu priliku, prodavane po cenama od 18 i 25 funti. Ove opcije uključuju spremna jela za finu trpezu, raskošne deserte i bocu vina ili proseka, pružajući potrošačima koji žele da ostanu kod kuće ili imaju manji budžet priliku da se počaste na zgodan i prijatan način.

Prijateljstvo i ljubav prema sebi

Još jedan trend vredan pažnje u načinu proslave Dana zaljubljenih je porast novog segmenta potrošača, koji ovaj praznik pretvaraju u nešto što slavi ne samo parove, već i prijateljstva i ljubav prema sebi. Ovaj praznik više nije rezervisan samo za one koji su u romantičnim vezama, već ga sve više slave i oni koji žele da odaju počast prijateljstvima ili sebi. Galentines Day (Dan prijateljstva) postao je izuzetno popularan, a termin je potekao iz TV serije Parks & Recreation, u epizodi iz 2011. godine u kojoj jedan od glavnih likova uvodi Galentines Day kao koncept za proslavu prijateljstva sa prijateljicama. Sada je to kulturni fenomen u kojem učestvuju prijatelji, gotovo kao suprotnost Danu zaljubljenih.


„Vidimo da neki od glavnih korporativnih brendova počinju da prihvataju širi opis onoga što Dan zaljubljenih zapravo znači“, podelila je Džoana Fili, osnivač i izvršni direktor agencije za prognozu trendova Trend Bible, za Bi-Bi-Si. „Danu zaljubljenih treba rebrendiranje, ali nije mrtav.“ Pored slavljenja prijateljstva, potrošači ovaj praznik koriste i da se počaste, pri čemu je ljubav prema sebi u porastu i često se smatra luksuznim tretmanom.

Mlađe demografske grupe predvode ove promene, sa 28% pripadnika GenZ verovatno će slaviti Dan zaljubljenih sa prijateljima ili porodicom (naspram 15% milenijalaca), pokazalo je istraživanje koje je sprovela kompanija Ypulse. To podstiče brendove da inoviraju u smislu marketinga kako bi se obratili široj publici. Čak i brendovi koji prodaju nakit, tradicionalno usmereni na parove, proširuju svoju komunikaciju kako bi obuhvatili sve vrste ljubavi. Ove godine, "Pandor"a je predstavila svoju novu brend kampanju „Be Love“ samo nekoliko nedelja pre Dana zaljubljenih, predstavljajući nove globalne brend ambasadore, sestre i umetnice Kloe i Hale Beili. Cilj kampanje je da ide izvan samo romantične ljubavi, promovišući sve vrste ljubavi, počevši od ljubavi prema sebi. Poruka koja sigurno rezonuje sa širom publikom danas, dok otvara širu bazu kupaca za ovu marku nakita.

Ove promene predstavljaju interesantnu priliku za brendove u širokom spektru kategorija da iskoriste Dan zaljubljenih i promovišu svoje proizvode, bilo da se radi o wellnessu, hrani i piću, kozmetici i još mnogo toga. Razumevanje kako mlađe generacije komuniciraju i slave ljubav tokom ovog tradicionalnog praznika ključno je za razvoj relevantnih kampanja koje se obraćaju široj publici koja želi da proslavi ovaj dan ljubavi na širi način. Tradicionalne kategorije poklona će se takmičiti sa originalnijim, jedinstvenijim opcijama, podstičući trgovce da inoviraju i kreativno razmišljaju kako bi ostali relevantni. Drugim rečima, cveće i čokolade će uskoro morati da naprave prostor za bezalkoholne spricerima i pakete za negu.



Glas Javnosti/ B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR