Glas Javnosti

Najveće zvezde otkazuju koncerte – dosadili su narodu, a karte preskupe

Pop kultura
Autor: Glas javnosti

Sve je veći broj muzičkih zvezda primoran je da otkaže koncerte i velike turneje jer potražnja nije dovoljno velika.

Godinu dana nakon što smo pratili opštu pomamu za ulaznicama za koncerte pevačica Tejlor Svift i Bijonse, muzička industrija kao da je utihnula. Tačnije, fanovi su ti koji su sve manje zainteresovani da slušaju pop zvezde – bar ne po trenutno astronomski visokim cenama.

Poslednji primer, i onaj koji je najglasnije odjeknuo, predstavlja otkazivanje turneje Dženifer Lopez. Slavna pevačica i glumica videla je projekt „This is Me… Now“ kao vrhunac svoje karijere, međutim nakon debakla s prigodnim dokumentarnim filmom, usledili su još gori rezultati u prodaji ulaznica za istoimenu turneju, piše Tportal.

Kada je postalo jasno da bi Džej Lo vrlo lako mogla da nastupi pred polupraznim tribinama, donesena je jedina logična odluka i sve je otkazano. Pevačica tvrdi da iza svega stoji odluka da se posveti obitelji, a koji god stvarni razlog bio, činjenica jest da ona nije jedina prisiljena na ovaj drastičan potez.

Na isto se nedavno odlučio niz izvođača, kao što su The Blek Kiz i pop-rok grupa 311, slaba prodaja ulaznica pogodila je i imena kao što su Troj Sivan, Čarli XCX i Wallows, a nije tajna to da se i karte za koncerte zvezda poput Pink i Džastina Timberlejka ne prodaju ni približno dobro kao što se očekivalo.

Hroničan pad interesa publike

O padu interesa fanova puno govori i činjenica da se karte ‘na crno’ prodaju za prosečan iznos od 214 dolara, naspram prošlogodišnjih 257 dolara (iako se to pripisuje i činjenici da su tada svi željeli doći do ulaznica za koncerte Bijonse i Tejlor Svift).

S druge strane, Luk Combs, Zach Bryan, Olivia Rodrigo i Dead & Company ne mogu pustiti dovoljno karata u prodaju, s obzirom na ogromnu potražnju.

Mnogi smatraju da problem leži u prevelikoj ponudi koncerata vrhunskih muzičara u isto vreme. Naime ovo je prvi put u istoriji da su doslovno u isto vreme sve veće zvezde odlučile zakazati turneje. Razlog je, naravno, u kraju pandemije i velikoj potrebi industrije da se oporavi od gubitaka.

I dok većina nije ni pitala za cenu jednom kada je došao kraj karantinu i život nam se počeo vraćati u normalu, danas to više nije slučaj. Publika se načelno zadovoljila ponudom u prošle tri godine, videla omiljene muzičare i sada pažljivo bira za kojeg će izvođača potrošiti vrtoglav iznos za kartu.

O padu interesa fanova puno govori i činjenica da se karte ‘na crno’ prodaju za prosečan iznos od 214 dolara, naspram prošlogodišnjih 257 dolara (iako se to pripisuje i činjenici da su tada svi željeli doći do ulaznica za koncerte Bijonse i Tejlor Svift).

S druge strane, Luk Combs, Zach Bryan, Olivia Rodrigo i Dead & Company ne mogu pustiti dovoljno karata u prodaju, s obzirom na ogromnu potražnju.

Mnogi smatraju da problem leži u prevelikoj ponudi koncerata vrhunskih muzičara u isto vreme. Ovo je prvi put u istoriji da su doslovno u isto vreme sve veće zvezde odlučile da zakažu turneje. Razlog je, naravno, u kraju pandemije i velikoj potrebi industrije da se oporavi od gubitaka.

I dok većina nije ni pitala za cenu jednom kada je došao kraj karantinu i život nam se počeo vraćati u normalu, danas to više nije slučaj. Publika se načelno zadovoljila ponudom u prošle tri godine, videla omiljene muzičare i sada pažljivo bira za kojeg će izvođača potrošiti vrtoglav iznos za kartu.

Ulaznice nikad u istoriji nisu bile skuplje

Da biste videli muzičara s lestvice 100 najprodavanijih koncerata prosečno morate izdvojiti 123,25 dolara, što je najskuplja cena ulaznica u istoriji!

– Cene karata su otišle u vrtoglave visine. Pogotovo ako, na primer putujete s detetom pa morate da prenoćite, platite put, hranu i sve ostalo, ističe Dejvid Norman, veteran muzičke industrije koji je bio na turnejama s Princom, Grin Dejom i Ališom Kiz.

U svemu tome potrebna je realnija procena tržišta i stvarne potražnje. Mnogi izvođači zalete se u bukiranje velikih stadiona samo zato što je njihov hit najslušaniji na Spotifaju ili TikToku, ali jedan hit nije dovoljan da rasproda stadion, posebno ne uz toliku konkurenciju i sve manju spremnost fanova da svake godine potroše novac samo na koncerte.

Upravo u tome krije se glavni uzrok ovog problema – spoj prevelike ponude i previsokih cena rezultirao je time da jednostavno ne postoji dovoljan broj fanova koji bi si sve mogli priuštiti. Neko je morao „izvisiti“.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR