Tada se mnogi neprijatno iznenade: nijansa koju su želeli košta dodatno, i to ne malo. Doplate za metalik boje ili "posebne" nijanse kreću se od 500 pa sve do 1.000 evra kod pojedinih modela.
S obzirom na to da većina vozača u Srbiji kupuje automobile na kredit ili lizing, dodatak za boju automatski ulazi u ukupnu cenu i povećava mesečnu ratu. Na primer, kod popularnog SUV modela srednje klase - bilo da je reč o Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 ili Škodi Karoq - samo osnovna bela ili crvena boja dolaze bez doplate. Sve ostale opcije idu uz dodatni trošak.
Kod jednog domaćeg auto-dilera, sivi Peugeot 2008 sa metalik završnicom bio je skuplji 117.000 dinara od identičnog modela u običnoj beloj boji. A razlike u vožnji? Nikakve. Jedina razlika je estetska i u ceni otplate.
Veliki broj ljudi prilikom kupovine automobila u Srbiji ne zna da se boje naplaćuju odvojeno, sve dok ne dobiju konačnu ponudu ili ne potpišu ugovor. Ovakva praksa često se krije u "sitnim slovima", pa tek kasnije postane jasno da omiljena nijansa zapravo košta kao dodatni deo opreme.
Ni tržište polovnih automobila nije bez rizika. Najnovije ankete pokazuju da većina vozača kupuje polovna vozila bez prethodnog stručnog pregleda. Time rizikuju da previde ozbiljne tehničke kvarove koji mogu izazvati skupe popravke. Profesionalna provera vozila pre kupovine u Srbiji košta između 4.000 i 8.000 dinara - ali može vas spasiti troškova koji se mere u hiljadama evra.
Glas javnosti/B06S